In dit document link ik alles wat ik moet inleveren voor LWS.

Assignments

POA

  • Verslag
  • Inlever formulier
  • Activiteit overzicht
  • leerdoelen
  • 28 uur afgemaakt

Non-assignment assignments

Extra

  • Assignments nagekeken
  • Assignments converted to pdf
  • Controleren of alles in .zip zit.
  • .zip ingelevert

Assignments

Hieronder staan alle opdrachten die we voor LWS ingeleverd moesten hebben.

1.1 Leren Leren

Ik heb geleerd over leer strategiën. Ik heb hierover een quiz gemaakt. resultaat foto Ik ga voor het eerstvolgende de strategie Leerstof voorberijden dat je anderen en jezelf het kan uitleggen gebruiken. Ik wil weten of dat dit goed helpt of niet. Het is denk ik het meest effectief bij een onderwerp wat ik intressant vind, en dat bij andere onderdelen waarschijnlijk een andere strategie beter is. Maar dat gaan we nog zien

1.1 Spaced Practice

Ik ben dus vrij laat te weten gekomen dat deze opdracht bestond. Dus ik ga het doen met terugwerkende kracht.

Ik hoefde niet veel in te plannen, maar alle programmeer opdrachten heb ik ingepland om te maken op de dag dat we de vorige opdrachten zouden bespreken. Dit heb ik zo gekozen zodat ik altijd voor zou blijven, en zodat ik een buffertje zou hebben als ik een keer ziek zou zijn. Ik heb dit gewoon lekker in mijn hoofd opgeslagen, met 1 png’tje van de opdracht volgorde in m’n discord. Het was niet complex, dus tools had ik hiervoor niet nodig. Het is me trouwens ook gelukt om dit na te volgen.

Aan wie ik hulp had kunnen vragen als m’n planning in de soep liep? Ja geen idee, is dit niet iets wat je jezelf aan moet leren? Ja je kan natuurlijk aan je klasgenoten vragen van “hoe doe jij dit”, of de leraar voor advies. Maar uiteindelijk moet je toch zelf de manier vinden wat werkt voor jezelf.

Wat merkte je tijdens het studeren volgens je planning? Heb je nu het gevoel dat je de stof beter begrijpt? Waarom? Ik doe dit al een tijdje, dus er is niet echt een verschil.

Ga je voor de komende weken ook weer zo’n planning maken? Waarom wel of niet? Nee, want ik heb de komende week niks te doen. Zodra ik bij nieuwe stof kom ga ik weer plannen zoals ik altijd doe. En als het te veel wordt voor puur mijn geheugen ga ik waarschijnlijk Trello of Microsoft Todo er weer bij pakken, afhankelijk van de taken.

1.1 Verslag intervisie

Avans 1.2 Intervision

1.1 Na uitproberen leerstrategien

Ik heb de leerstof van programmeren zo aan mezelf geleerd dat ik het anderen kan uitleggen. En dan meestal daarna ook uigelegd aan anderen. Het heeft geholpen, maar ik denk dat ik dit altijd onbewust al een beetje deed als ik nu terug kijk. Het uitleggen aan anderen, en mezelf leren door het te proberen uit te leggen helpt mij met onthouden van de stof. Ik denk dat ik de volgende keer meerdere strategiën tegelijk proberen zodat ik ze kan vergelijken. Nu weet ik dat deze voor mij werkt, maar ik weet niet of er een betere manier is.

img

1.1 verslag SLB

Op een Schaal van 1 tot 10 zal ik het studeren een 7 geven.

Ik heb vooral veel ergenissen aan brightspace. Dingen die verkeerde plek staan. Dingen die gezegd zijn maar niet terug te vinden. Dingen die niet gezegd zijn maar ergens zou moeten staan dat het moet. Dingen die op meerdere plekken elkaar tegen spreken. Zoveel mapjes dat als je meerdere openklapt om te zoeken, dat je hele RAM van je PC wordt opgevreten. Als ik alles openklap is mijn zijbalk 30 beeldschermen aan pixels hoog….

Verder erger ik me ook aan onduidelijkheid. Ik heb al programmeer ervaring, maar onduidelijke opdrachten, of dingen die te “globaal” zijn, of dingen die je moet interpreteren, laten me twijfelen of dat ik het wel goed doe. En dat bezorgt me stress omdat ik het goed wil doen. Ook opdrachten die opeens verandert zijn, terwijl ik ze op d 1e dag mogelijk heb gemaakt, waardoor ik het dubbel moet doen. Al deze puntjes erger ik me aan. Maar ja verder gaat het wel goed.

Opdrachten zijn voor mij niet moeilijk, maar ik zie wel dat klasgenoten het heel lastig vinden, wat zorgt voor veel vragen richting klasgenoten met ervaring, waaronder ik. Mijn eigen progressie gaat wel goed, als ik alles op een goede manier begrepen heb weet ik dat het een ruim voldoende zal opleveren. 9 voor de toets. Bij theorie zit het wel goed met me. Ook schrijven van blogs vind ik wel leuk, maar hoop ik wel op een hoger woorden limiet. Als er in de rubric staat dat ze diepgang willen, en ik niet de woorden heb om diepgang in te kunnen gaan, vind ik het niet goed als hierop afgerekend wordt.

Volgende periode ga ik niet heel veel weizigen, ik blijf bij met de stof, maak alles optijd. Misschien dat ik iets meer moet gaan leren, omdat ik nu misschien wel nieuwe stof krijg, maar dat zal ik nog wel zien. Ik heb er zin in. Vind het vooral gezellig in de klas. Dat in combinatie met dat ik nieuwe dingen wil leren zorgt voor mijn positieve insteek.

Over Persoonlijke ontwikkelactiviteiten heb ik niet met de SLB’er gesproken, dus ik denk dat dat wel snor zit. Als ik hulp nodig heb weet ik dat ik bij de SLB’er terecht kan, maar ik heb nu geen hulp nodig.

1.2 Reflecteren

Avans 1.2 Reflecteren

1.2 Belbin groepsrollen test

img

1.2 Verslag SLB

Ik heb vandaag een gesprekje gehad met mijn SLB’er, en blijkbaar moet ik dus deze opdracht maken. Dit merk ik alleen pas achteraf dus de helft is niet besproken met de slb’er.

  • Wat is je bijgebleven het afgelopen half jaar? Deze vraag is niet behandeld, maar ik zal het toch maar even antwoorden. Ik heb best wel veel keline dingetjes geleerd, razor, klasse diagram, dat soort dingen. Of de ijsberg methode dingus waarvan ik de correcte naam niet weet. Dat soort kleine dingetjes heb ik geleerd (en onthouden). Want dingen zoals programmeren in C# of flowcharts ken ik al van het MBO.
  • Heb je al een voorkeur voor Informatica of Technische Informatica? Informatica, want ik heb geen zin om wiskunde bij te spijkeren. Wiskunde vind ik leuk tot een bepaald niveua, en ik weet dat wat ik moet weten hoger ligt dan het niveau dat ik leuk vind.
  • Waar hoop je je volgende periode in te kunnen verdiepen? Deze vraag is niet behandeld, maar ik zal het toch maar even antwoorden. Als ik het goed heb begrepen gaan we iets doen met Unity? heb ik altijd al willen leren, dus dat.
  • Als je al persoonlijke ontwikkelactiviteiten hebt gedaan: welke zijn dat? Waarom deze? Wat heb je ervan geleerd? ja hier hebben we het over gehad, maar ze moest het uitleggen nadat ik er naar vroeg. want ik had er nog niks over gehoord van school, maar wel voorbij zien komen in de klassen app. Ik heb uitleg gekregen, en ik heb gevraagd of dat Zondagschool (en iets anders vergelijkbaars) onder vrijwillegers werk viel, en dat moest nog even besproken worden. Dus dat hoor ik later. Als dat er niet onder valt ga ik waarschijnlijk een programmeer cursus doen voor iets specefieks. Maar dat zoek ik uit als het nodig is.
    Verder heb ik niks te melden aan de SLB’er, en ook geen vragen. Als er iets is laat ik het weten.

1.3 Eerdere loopbaan keuzen

Avans 1.3 Eerdere loopbaankeuzes

1.3 Keuze opdracht

Avans 1.3 SLB Uitdaging A

1.3 Verslag SLB

Avans 1.3 SLB Gesprek

Non-assignment Assignments

Dit zijn de opdrachten die ik meot maken, maar niet in de assignments pagina staan op brightspace.

1.4 Intervisie

https://brightspace.avans.nl/d2l/le/lessons/208790/topics/1476548

1.4 Persoonlijk OntwikkelPlan

https://brightspace.avans.nl/d2l/le/lessons/208790/topics/1378740